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What is code? | Paul Ford

code

Paul Ford se lanzó una bestialidad de artículo en el que intenta explicar qué es programar y cómo funcionamos los programadores:

As a class, programmers are easily bored, love novelty, and are obsessed with various forms of productivity enhancement. God help you if you’re ever caught in the middle of a conversation about nutrition; standing desks; the best keyboards; the optimal screen position and distance; whether to use a plain text editor or a large, complex development environment; chair placement; the best music to code to; the best headphones; whether headphone amplifiers actually enhance listening; whether open-plan offices are better than individual or shared offices; the best bug-tracking software; the best programming methodology; the right way to indent code and the proper placement of semicolons; or, of course, which language is better. And whatever you do, never, ever ask a developer about productivity software.

Esto es totalmente cierto (no me preguntes acerca de listas de to-do a menos que quieras perder media hora). El artículo desnuda la realidad a través de la comedia y es bastante riguroso, un trabajo de ingeniería de texto que es un ejemplo de lo que trata de ilustrar.

Mientras lo leía, tuve una cálida y desagradable sensación de familiaridad. Detesto como pensamos los ingenieros. Lo único peor que el pensamiento de ingeniero es el falso pensamiento de ingeniero, el articulado por posers que quieren ser computer nerds a toda costa. Todos los ingenieros reconocemos a los posers de inmediato, podemos olerlos. Pero no decimos nada porque tenemos un inmenso complejo de impostor. El Síndrome del Impostor es un requerimiento indispensable para programar. Pensamos que desvelar al otro puede dejarnos en evidencia. Además, karma.

Esta reflexión al final me encantó porque desarrolla algo que nunca he podido expresar y el software fue exactamente el mismo:

Aside from serious fevers and the occasional trip to the woods, I’ve used a computer every day for 28 years. I learn about the world through software. I learned about publishing by using the desktop publishing system QuarkXPress, and I learned about color and art by using a program called Deluxe Paint. Software taught me math and basic statistics. It taught me how to calculate great circle distance, estimating the distance between two points on a globe. I learned about the Internet by creating Web pages, and I learned about music through MIDI. And most of all, software taught me about software.

Lee What is Code aquí.

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